Zatímco naši hráči zdolávají virtuální japonské tratě, účastníci mistrovství světa ve stejné době bojují o body v reálné Japonské rally. Na startu je i řada favoritů WRC2 s vozy Škoda.

Na titul nikdo z nich pomýšlet nemůže a ani celkové stříbro už není v reálném dosahu. Přesto se Gus Greensmith pokusí o druhé vítězství v sezóně. V březnu s vozem Škoda Fabia RS Rally2 týmu RaceSeven zvítězil ve WRC2 na Safari Rally v Keni. Bude však mít zdatné soupeře, z nichž tím největším je Nikolaj Grjazin z týmu Toksport WRT. „V loňském roce jsme na Japonské rally vyhráli WRC2 a v roce 2023 jsme skončili druzí. Ve voze Škoda Fabia RS Rally2 máme tu správnou techniku, abychom se opět dostali na pódium,“ hýřil před startem bulharský jezdec optimismem.

Za pozornost určitě stojí armáda domácích borců, kteří také jedou s různými evolucemi vozů Škoda. Jména Hiroki Arai, Takuma Kamada a Osamu Fukunaga možná evropským fandům rally mnoho neřeknou, ale na domácím kolbišti se mohou zamíchat do boje o přední příčky. Na světovou scénu se vrací Gaurav Gill z Indie. Tento mistr asijsko-pacifického šampionátu z let 2013, 2016 a 2017 sice není zapsán do hodnocení WRC2, nicméně se starším vozem Škoda Fabia Rally2 evo nechce jet úplně vzadu.

Loni se pilotům Fabií v Japonsku ne zcela dařilo. Gus Greensmith se nechal zaskočit kluzkými podmínkami a už ve 3. erzetě skončil mimo trať. V podstatě celou rally pak jel stíhací jízdu. Ztráta ve výši minuty a půl znamenala propad v pořadí na sedmou příčku, postupně se vyšplhal na 4. místo v cíli. O příčku před ním skončil domácí hrdina Hiroki Arai z týmu Ahead Japan Racing, který startoval se starším vozem Škoda Fabia Rally2. Na rozdíl od mnoha soupeřů se vyhnul potížím na trati a výsledkem byla třetí pozice, což je jeho historicky nejlepší umístění v podniku mistrovství světa. A to ještě v závěru musel zvolnit, protože se na jeho Fabii objevily potíže se zadním diferenciálem. Pro 5. místo si se speciálem Fabia RS Rally2 dojel polský matador Kajetan Kajetanowicz. I on se potýkal s obtížemi. V pátek ztratil výkon motoru v důsledku toho, že při otáčení poškodil výfuk. Mechanici si mákli, auto opravili a populární Kajto si tím zajistil i 5. místo v konečném pořadí WRC2.

Účastníci Škoda eRally Cupu 2025 se tedy mohou při zdolávání japonských erzet inspirovat průjezdy hvězd WRC2, byť ty budou vzhledem k časovému posunu na trati v průběhu našich nocí. Kdy budou sedět ve svých simulátorech naši hráči, závisí pouze na nich. Čas na absolvování Japonské rally mají do 17. hodiny v neděli 9.11. 2025.