ŠKODA Fabia esport trophy 2021

Pět světových rally, tři herní platformy, jeden vítěz. To jsou hlavní charakteristiky třetího a zároveň i závěrečného turnaje esport seriálu ŠKODA eRally Cup. Na nejrychlejšího pilota virtuálního rally speciálu ŠKODA FABIA čeká stejně jako v předchozích dvou turnajích výhra v podobě zápůjčky vozu ŠKODA.

Na začátku byla bitva nazvaná OCTAVIA RS iV Challenge, poté následoval letní turnaj ŠKODA Motorsport 120 Let Trophy a nyní je na programu ŠKODA Fabia esport trophy. Tyto tři turnaje se navždy zapíší jako sportovní program premiérového ročníku esport seriálu ŠKODA eRally Cup. Závěrečný turnaj letošního roku, který svým názvem připomíná příchod nového mladoboleslavského rodinného hatchbacku fabia, odstartuje 29. záři, finále je naplánováno na prosinec.

Na absolvování každé z pěti vypsaných soutěží turnaje mají všichni registrovaní účastníci k dispozici slot v podobě 7 dnů a je na každém hráči, kdy jednotlivé rychlostní zkoušky absolvuje (např. je možné absolvovat pouze 3 RZ za den a soutěž si tak rozdělit do několika dní). Mezi jednotlivými soutěžemi je týdenní přestávka, kterou mohou hráči vyplnit tréninkem na další závody. Každý, kdo dojede do cíle některé z pěti soutěží základních částí turnaje, bude zařazený do losování o svezení na místě spolujezdce ve speciálu ŠKODA FABIA Rally2, resp. Rally2 evo.

Finále pětidílného turnaje je naplánováno na konec roku. Pokud to dovolí aktuální hygienická situace, je na programu znovu finálový live event, kde se proti sobě na jednom místě a v jeden čas utká osm finalistů na identických simulátorech ŠKODA RallySim. Vítěz získá bezplatnou zápůjčku vozu ŠKODA na tři měsíce. Druhý a třetí hráč / hráčka finálového pořadí obdrží voucher na nákup esport vybavení ve specilizovaném eshopu All4Sim. Hodnota těchto voucherů je 10.000 a 5.000 Kč.

FORMÁT TURNAJE

5 bodovaných soutěží
12 RZ rozdělených do třech virtuálních dnů
1 týden na absolvování každé soutěže
poškození vozu (hardcore damage)
povinný pohled z kokpitu
degradace povrchu
ŠKODA Fabia R5

FORMÁT TURNAJE

◼  5 bodovaných soutěží
◼  12 RZ rozdělených do třech virtuálních dnů
◼  1 týden na absolvování každé soutěže
◼  poškození vozu (hardcore damage)
◼  povinný pohled z kokpitu
◼  degradace povrchu
◼  ŠKODA Fabia R5

JAK HLÍDÁME FAIR PLAY?

Vyrovnané podmínky účastníkům turnajů zařazených do seriálu ŠKODA eRally Cup zajišťuje povinné identické nastavení set-upu hry, kdy mají všichni hráči nastavený stejný stupeň poškození vozu, stejný pohled z kabiny na trať a stejnou degradaci povrchu. Na dokončení soutěže má každý hráč jeden pokus.

HODNOCENÍ TURNAJE

◼  V každé soutěži boduje 50 nejrychlejších hráčů
◼  10 nejrychlejších má možnost bodovat v POWERSTAGE
◼  Nastaven vlastní systém bodování jednotlivých hráčů
◼  Hráči s největším počtem bodů se zúčastní live finále

LIVE FINÁLE

8 hráčů, kteří budou mít na konci turnaje nejvíce bodů, se tváří v tvář zúčastní živého finále.
Na profesionálních simulátorech budou bojovat o hlavní cenu turnaje.
Finále bude živě komentované a vysílané na sociálních sítích.
Dokonale tak prověří i psychickou stránku a odolnost každého hráče, který se bude muset vyrovnat s tlakem okolí. V živém finále se začíná od nuly a vyhrát tak může i ten, kterému se během turnaje ne vždy dařilo.

KALENDÁŘ TURNAJE

Vydáme se do vlasti Colina McRae a vypořádáte se skotskými šotolinovými cestami v Perth a Kinross.

Toto je mnohem víc než jen „Wales, ale dále na sever“, toto je nejnáročnější místo v celé DiRT Rally 2.0, místo hodné Colinovy legendy. Úzké silnice s hlubokými příkopy na obou stranách, klády mimo zatáčky a děsivé vysokorychlostní úseky z něj dělají skutečného „konečného bose“, kterého musí hráči překonat, aby uspěli.

Šotolinové zkoušky Rally Argentina nabízejí více než jen krásné přírodní prostředí – klikaté a úzké tratě lemované útesy a balvany vytvářejí opravdovou sportovní podívanou, když se piloti snaží ze svých vozů vyždímat maximum. Dosažení dobrého času vyžaduje velmi přesnou jízdu a mistrovské ovládání vozu. Rally Argentina bude tedy pro všechny hráče těžkou výzvou.

Polská Rally, neboli Rajd Polski v polštině, je druhou nejstarší rallye na světě, která byla založena v roce 1921. Jedinou starší rally je Rallye Monte-Carlo. V Polské rally čekájí na hráče velmi rychlé a úzké tratě, které prověří schopnosti všech hráčů. Stromy na těchto zkouškách jsou proklatě blízko.

Rychlostní zkoušky této rally jsou zasazeny spektakulární podzimní krajiny, na kterou je radost se dívat. Na to však hráči v této rally nebudou mít čas. Čekáý na ně totiž velmi náročná rally, kde se rychlé plynulé úseky mění v pomalé technické pasáže a neustále se tak mění rytmus. Kdo se těmto změnám nejlépe přizpůsobí, ten bude slavit vítězství.

Německá rally si rychle vydobyla reputaci nejnáročnější asfaltové soutěže sezóny. Známá je hlavně obávanými rychlostními zkouškami ve vojenském prostoru Baumholder, které na mnoha místech lemují proslulé hinkelsteiny, jež za války sloužily jako protitankové zátarasy. Kontakt závodního auta s hinkelsteinem obvykle končí vylomeným kolem, což většinou znamená odstoupení nebo alespoň konec nadějí na dobrý výsledek. K tomu přidejte různé povrchy asfaltu a jedna z nejtěžších rally je na světě.

8 hráčů, kteří budou mít na konci turnaje nejvíce bodů, se tváří v tvář zúčastní živého finále. Na profesionálních simulátorech budou bojovat o hlavní cenu turnaje. Finále bude živě komentované a vysílané na sociálních sítích. Prověří tak i psychickou stránku každého hráče. V živém finále se začíná od nuly a vyhrát tak může i ten, kterému se během turnaje ne vždy dařilo.