Po vydařeném prvním závodu v Monte Carlu nám odstartoval již druhý podnik ŠKODA eRally Cup 2022, který se jede v britském Walesu. Zde se jezdci musejí poprat nejen s 85 km mezi stromy, loukami a vřesovišti, ale také s nepřejícím počasím.

Rally Wales je jednou z nejoblíbenějších soutěží, protože nabízí neuvěřitelně krásné prostředí, kde se kombinují jak technické pasáže, tak delší, rychlé přejezdy. Wales má ovšem dvě tváře a hodně záleží na počasí. Pokud začne pršet, a že zde prší opravdu hodně, tak lesní cestičky ztratí přilnavost a jezdci musejí jet hodně obezřetně, aby neskončili mezi stromy. Výlet mezi stromy většinou nevede k velkým poškozením, ale jezdci ztrácí cenné vteřinky. Pro tovární tým Škoda motorsport také tato rally znamená velký milník, když v roce 2019 teprve devatenáctiletý Kalle Rovanperä se svým spolujezdcem Jonne Halttunenem tuto soutěž vyhrál a stal se tak nejmladším mistrem světa v historii WRC. Jan Kopecký se spolujezdcem Janem Hlouškem zároveň ve Walesu dojeli druzí v kategorii WRC 2 Pro, což byl rovněž obrovský úspěch, protože toho roku nasazovali svou vylepšenou ŠKODA FABIA Rally 2 evo, která ukázala svou spolehlivost a ¨hlavně rychlost.

My jsme však již za polovinou soutěže a již nyní jsme svědky několika fantastických výsledků. Pojďme se tedy podívat na několik z nich.

S Fabii je nyní nejrychleji v cíli David Dorňák, který si po velkých problémech v Monte Carlu spravil chuť a reputaci, když ve Walesu dojel v čase 48:18.334 a kraluje všem RZtám. Jel hodně vysoké tempo a neuvěřitelně ho držel i při zničené trati ke konci soutěže. V cíli už vidíme také jezdce Milana Wolfa (FUTUREBOY7880). Milan každým kilometrem překonával sám sebe a jel neskutečně. Po výborném výsledku v Monte Carlu zde obhajuje pozice a vypadá to, že ho zase uvidíme v live eventu, protože se mu i ve vysokém tempu podařilo udržet nervy, a hlavně vůz bez chyby na trati. Na dalších dvou pozicích bojovali jezdci Dominik Tofel (LEVENTYX) a Karel Šmehlík (CSRKARLOS). Karel od startu začal lepšími výkony, ale dost chyboval a ztrácel tak cenné vteřiny. Naopak v sedmé RZ dojel za Davidem jen o 3,5 desetiny vteřiny. Bylo to u nějako na houpačce a tentokráte se mu nedařilo udržet konzistentní výkony. Toho využil Dominik, a i přes horší start se na Karla nejen dotáhnul, ale v cíli je o pár vteřin před ním. Dominikovi Wales sedl mnohem lépe než Monte Carlo a třeba o něm ještě uslyšíme. Aktuálně to vypadá na účast v live eventu. Průběžnou skupinu TOP5 uzavírá jezdec Jan Miksa (honzamixer). Honza začal opatrněji a v první mokré části se držel klidnějšího tempa. Jakmile ale trať vyschnula, tak nasadil mnohem vyšší tempo a držel ho po zbytek soutěže. Dojel bez jediné chyby a vypadá to na lepší výsledek než v Monte Carlu.

Ještě zbývají necelé dva dni do konce a na tratích ještě bude rušno. Někteří z favoritů ještě nevyrazili a v takto náročné a dlouhé soutěži se může stát cokoliv. Kombinace mokrých RZ a velké účasti dala opravdu tratím dost zabrat a ke konci soutěže vypadají místy jako oraniště, které je mnohdy nevyzpytatelné a způsobuje nechtěné výlety mimo tratě.

Milan Wolf (FUTUREBOY7880)

Ahoj Milane, jako jeden z finalistů Monte Carla obhajuješ umístění a my jsme se těšili na tvou jízdu. Podle časů to vypadá na solidní čas. Jak to vidíš ty?

Jelo se mi parádně. Měl jsem dobré tempo a snažil jsem se jet tak, aby u toho nebyla žádná krize, což se neuvěřitelně povedlo.

Wales je hodně deštivé místo a nám se také nevyhnul. Jak se ti jelo za deštivého počasí?

Bál jsem se těch RZ za hustého deště, kde se mi v tréninku objevil i bílý déšť, co přes něj není vůbec nic vidět. Naštěstí to dopadlo dobře a jen jsem si dával pozor, aby mě to na mokru někam neuklouzlo.

Jak se ti zamlouvala skladba soutěže?

První sekce byla pro mě asi nejnáročnější. Ten déšť, mokrý RZ a dvě dlouhý to bylo těžký na gumy. Pak už jsem věřil že bych mohl dojet bez chyby. Prostřední úsek byl takový oddychový. Jen jedna dlouhá RZ, ale za mě asi ta nejtěžší z Walsu. Poslední čtyři RZ byly zase dost těžký z důvodu zvyšující se degradace. Vyjetý koleje, a hlavně v místech kde se auto odlepuje od země bylo potřeba raději trochu slevit, protože při dopadu do toho oraniště člověk nevěděl, kam mu auto zamíří.

Ano ke konci už to po jezdcích vypadalo zajímavě koleje byly opravdu hluboké. Polevil jsi ke konci na zničené trati?

Ano, poslední 4 jsem opravdu dost prodával. Ale vyplatilo se a myslím si že ani časy nejsou určitě špatné, když jsem se i oproti tréninku zlepšil o 3s.

Časy v cíli jsou opravdu špičkové. Jak ses připravoval na tuto soutěž?

Nikterak extra, trénink proběhl tím způsobem, že jsem si celou soutěž 2x projel v Custom módu. Fabii jsem nastavil setup podle GTR, jen jsem ji dal maximálně nahoru, a to bylo všechno.

Ještě jednou ti gratulujeme k výsledku a jsme zvědaví, jak odpoví soupeři.

Díky a já se už těším na další soutěž v Řecku, kde pokusím se držet tempo.

David Dorňák (DORNAK.DAVID)
Ahoj Davide, v Monte Carlu se ti moc nedařilo, ale tady to vypadá na mnohem lepší výsledek. Jak ses na Wales připravoval?

Nepřipravoval jsem se nijak zvlášť, jel jsem si odjel testovací klub ať si připomenu tratě a vyrazil jsem rovnou na ostro.

Tak to je obdivuhodné. Takový výsledek s minimem tréninku. Ale všichni, co tě znají už ví, že to máš v malíčku. A jak se ti jelo s Fabii?

Jelo se mi fajn, Fabia fungoval na jedničku a tratě celkem znám. Jel jsem dost na jistotu, protože jsem měl v hlavě pořád ty chyby v Monte Carlu a někdy jsem jel až
mnohem víc na jistotu, než jsem původně chtěl, ale povedlo se mi neudělat žádnou krizovku ani chybu.

Takové tempo na jistotu je hodné mistra a myslím si, že tím určitě jsi a zde si ukázal tempo na které jsme u tebe zvyklí. Je vidět že jsi ještě plný adrenalinu a
dojmů, tak tě nebudeme dále trápit. Přejeme ti hodně kilometrů na kolech a myslím si, že to tentokráte bude na bednu minimálně. Gratulujeme.

Díky a uvidíme co soupeři. Každopádně se již těším na další soutěž a snad se mi povede udržet se na špici.

 

Petr Žák (ZACIK16)

Ahoj Petře, gratulujeme k super výsledku. Vidíme, že pokračuješ ve šňůře špičkových výsledků, tak se tě musím zeptat, jestli ses nějak více připravoval na tento podnik?

Na Wales jsem se moc nepřipravoval…čím víc trénuji, tím častěji dělám chyby. Zkusil jsem si projet trať v testovacím klubu a hurá na ostro. První 4 RZ byly naskládány zajímavě, první dlouhá a suchá, potom déšť ve dvou po sobě a čtvrtá mokrá. Další RZ se jely na suchém povrchu, a to je určitě lehčí než na mokru.

Ano bylo obtížné a dlouhé na udržení pozornosti. Jak to vidíš ty, svůj výkon?

Wales má rád a jelo se mi opravdu dobře. Když nepočítám Davida Dorňáka, který jezdí opravdu parádně a jeho časy jsou pro mě nedosažitelné, tak jsem zas tak moc na nejlepší neztrácel a se svojí jízdou jsem byl spokojený. Časy slušné.

Určitě to jsou výborné časy a za pár dní se ukáže, jak vysoko se udržíš. Každopádně jsme rádi že nám zachováváš přízeň a budeme se těšit v další soutěži.

Díky, každopádně jsem si dobře zazávodil a jsem zvědavý na co to bude stačit. Kdyby to bylo TOP 10, byl bych spokojeny. Také bych chtěl poděkovat všem kteří Škoda Cup organizují…výborné závody, výborní jezdci no prostě paráda a už se těším na další závod.

 

Jan Navrátil (KKR_GAGNE1803)

Ahoj Honzo, v minulé soutěži jsme tě neviděli na startu a zde si nejen nastoupil, ale tvůj čas v cíli vypadá super. Je to tvůj návrat zpět do rally?

Ke Škoda eRally cupu jsem se vrátil zcela náhodně, neměl jsem už v plánu starty v tomto skvělém šampionátu. No problémy v mé oblíbené hře Gran Turismo zapříčinili můj návrat na tratě Rally.

To rádi slyšíme a budeme držet palce ať tvůj návrat dopadne co nejlépe. Jak už jsem říkal, tak tvůj výsledek vypadá dobře. Jaká byla tvoje příprava na Wales?

Na Wales jsem se speciálně nepřipravoval, vzal jsem setup z internetu, projel si v time trialu jednu rychlostku 3x a odstartoval. Cíl jsem měl jediný, dojet do cíle a k tomu jsem i přistoupil v nasazeném tempu.

Je vidět tratě stále znáš a tempo stále umíš vyhnat hodně vysoko. Jak se ti líbila soutěž a skladba RZ?

Tratě byly hodně náročné, a hlavně druhé průjezdy byli hodně rozbité. Měl jsem díky tomu několik krizových situací a jeden pád do škarpy, ale naštěstí auto zůstalo vždy celé. Byla to opravdu velmi náročná soutěž a já jsem rád že jsem mohl startovat s tímto vozem a že jsem úspěšně v cíli. Také jsem rád to takto dopadlo a že dostávám los do losování o svezení v R5ce.

Ano, místy to bylo opravdu rozbité, ale popral ses tím dobře. Gratulujeme k super výsledku a doufáme že pojedeš i další soutěže.

Myslím si že ano.