Sezona 2005 nezačala pro tým Škoda Motorsport šťastně. Naděje vkládané do modelu Fabia se úplně nenaplnily a nic na tom nezměnila ani evoluce pro rok 2005, která byla poprvé nasazena v Mexiku. Nový Zéland byl tehdy čtvrtou soutěží roku a druhou pro novou verzi Fabie WRC.

S potížemi se musel vyrovnávat tovární tým Škoda Motorsport hned od začátku. Fin Janne Tuohino měl problémy už v pátek a nezbavil se jich po celou soutěž a obtíže se nevyhnuly ani Arminu Schwarzovi. Tuohino nakonec musel po prvním nedělním měřeném úseku zastavit. Z ničeho nic začal motor vadnout a do interiéru se navalil kouř. Nebylo vidět a posádce se špatně dýchalo. Bylo jasné, že jde o turbo. Do cíle erzety se finská posádka dostala s otevřenými okny, aby se neudusila, ale dál se jet nedalo.

Do cíle dorazila alespoň Fabia Armina Schwarze, a to původně na nebodovaném místě. Schwarz ztratil na vítězného Loeba více než 10 minut a dojel jedenáctý. Nicméně dodatečně se posunul na 10. místo a získal bod do MS. Do nejlepší desítky pomohl Schwarzovi až Harri Rovanperä s Mitsubishi odstoupením po poslední rychlostní zkoušce. Fin sice dokončil všechny erzety na 9. příčce, ale zlikvidoval pneumatiky natolik, že se pak místo cesty do cíle v Aucklandu rozhodl auto raději šetřit a odstoupil.

Němec Armin Schwarz však neměl cestu k bodu snadnou poté, co ho v sobotu potkal kuriózní problém. Na Fabie WRC si totiž v roce 2005 zasedla fauna. Zatímco v Mexiku Paasonen kolidoval s krávou, na Novém Zélandu se Schwarzovi postavili do cesty krocani. „Najednou jich bylo před autem několik. Byla to rána, bál jsem se o chladič, ale naštěstí k vážnému poškození nedošlo. Kolik krocanů nepřežilo, to nevím,” líčil svoji příhodu Schwarz. V každém případě nemohl popřít fakt, že posádky Fabií nejsou dost rychlé na to, aby soupeřům stačili.

To si dobře uvědomoval i tehdejší vedoucí týmu Martin Mühlmeier, který neskrýval rozladění. „Zatím jsme nedosáhli takových výsledků, jaké bychom chtěli. Janneho problémy s motorem však byly příčinou teprve prvního odstoupení z technických důvodů. Před námi je ještě dvanáct soutěží, v nichž se musíme pokusit o větší vyrovnanost,” prohlásil bezprostředně po novozélandské rally. Že se to ne úplně dařilo, už dnes víme. Škoda Fabia WRC sice dokázala udolat stádo krocanů, ale málokdy udolala soupeře. Jestli byla na vině technika, posádky či něco jiného, zůstane navždy nezodpovězenou otázkou.

Pokud se i vy chcete zúčastnit našeho úvodního turnaje a poměřit síly s českou a slovenskou špičkou, tak se můžete stále zaregistrovat zde
Návod na zaregistrování naleznete v našem článku https://www.skoda-erallycup.cz/jak-se-zaregistrovat-do-skoda-erally-cup/