Slavný soutěžní jezdec Colin McRae se překvapivě dohodl na spolupráci s týmem Škoda Motorsport pro britskou rally v sezoně 2005. Jednalo se o poměrně překvapivý návrat, neboť už na konci roku 2003 populární Skot svou kariéru v MS oficiálně ukončil a nic nenasvědčovalo tomu, že by mohl vyslyšet volání britských fanoušků a vrátit se na tratě klasických automobilových soutěží.

V týmu Škoda Motorsport se za jeho dlouhou historii vystřídalo mnoho výjimečných jezdců, ale jméno britské rallyové legendy Colina McRaeho mezi nimi přece jenom vyčnívalo a vlastně vyčnívá dodnes. Mistr světa z roku 1995 a vicemistr z let 1996, 1997 a 1998 se v září 2005 posadil do vozu Škoda Fabia WRC na své domácí půdě a nadšení místních diváků nebralo konce. V té době už byl McRae 2 roky bez místa a zdálo se, že jeho kariéra začíná uvadat. Když mu automobilka Škoda nabídla šanci na labutí píseň, bez váhání ji přijal. Ocitl se tak znovu na startu své oblíbené Wales Rally GB. Se svým dlouholetým navigátorem Nickym Gristem po boku a za volantem podceňovaného českého WRC byl odhodlaný dokázat všem, kdo ho považovali za odepsaného, že se mýlí. Britští fanoušci na rally dorazili v davech, hladoví po příležitosti zase jednou fandit svému hrdinovi. Masy diváků vytvořily téměř karnevalovou atmosféru a perfektní jeviště pro velkou rallyovou událost. A McRae, ostatně jako obvykle, očekávání naplnil.

Logicky mu trvalo pár rychlostních zkoušek, než se dostal do tempa. Šesté místo ve třetí „erzetě“ ale ukázalo, že nic ze svého umění nezapomněl. Posunul se na deváté místo v celkovém pořadí, ale první etapu přesto zakončil po náročné RZ5 až na třináctém místě. Následujícího dne předvedl McRae konzistentní a rychlou jízdu, kterou byl po celou svoji kariéru proslulý. Celý den se pohyboval kolem desátého místa, ale na začátku třetí etapy ho ostré tempo posunulo na sedmé místo jak v patnácté rychlostní zkoušce, tak i v celkovém pořadí. Tratě byly lemovány diváky s trubkami a píšťalkami, kteří fandili na každém kilometru a čekali na velký finiš svého hrdiny.

Dvě zkoušky před koncem to vypadalo, že McRae skutečně zatroubí k mohutnému útoku a 7. příčku ještě vylepší. Bohužel havárie estonského jezdce Markka Märtina, při níž zahynul jeho britský navigátor Michael Park, vedla ke zrušení závěrečných dvou „erzet“ a McRae tak zůstal na sedmém místě. Bylo to naposledy, kdy startoval na své domácí soutěži, a přestože tragická událost poněkud zchladila rozjařenou atmosféru, byl to pro britské fandy výjimečný zážitek a pro značku Škoda skvělá reklama. Colin McRae dokázal vydolovat maximum z auta, které nepatřilo k nejlepším. Přestože ve Škodě Fabia WRC seděl úplně poprvé, byl o skoro 6 minut rychlejší než jeho stájový kolega Armin Schwarz, jenž v mladoboleslavském týmu působil tou dobou již 7 let. Kdyby k takovému rozhodnutí došlo dřív, třeba by angažmá značky Škoda ve WRC skončilo úspěšněji. Jenže na kdyby a třeba se v motorsportu nehraje…