Mexická rally letos v kalendáři chybí, ale v minulosti patřila k tradičním součástem světového šampionátu. Loni se tam vozům Škoda hodně dařilo, když obsadily kompletní stupně vítězů ve WRC2.

Horké Mexiko přicházelo ke slovu řadu let jako třetí podnik po chladných začátcích v Monte Carlu a Švédsku. Rally Guanajuato México se poprvé jela jako součást mistrovství světa už v roce 2004, byť v covidových letech absentovala a vrátila se až v sezoně 2023. Tato soutěž s centrem v historickém městě León vždy byla skutečnou prověrkou posádek a jejich strojů. Místní šotolina je náročná, hodně zatáčkovitá a plná nástrah v podobě příkrých srázů kolem tratí. Další výzvou je vysoká nadmořská výška, která závodníky dovede až do 2700 m nad mořem. Tam už motorům chybí podstatná část výkonu. Je to také jediná rally v kalendáři WRC, kde vítězná posádka dostává kovbojské boty.

První dvě městské zkoušky v nádherném prostředí starobylého Leónu vyhrála finská posádka Lindholm/Hämäläinen se starší Škodou Fabia Rally2 evo, ale už během páteční etapy se do čela dostal Gus Greensmith jedoucí s novým vozem Škoda Fabia RS Rally2. Zpočátku se o vedení přetahoval s Oliverem Solbergem, jedoucím se stejným vozem. Tomuto souboji však během 6. rychlostní zkoušky učinil přítrž Solbergův defekt, po němž Švéd nabral ztrátu téměř 2 minut. Od té doby Greensmith na první pozici nikoho nepustil. „Od 6. erzety jsem měl celou rally pod kontrolou. Když jsme potřebovali zrychlit, dokázali jsme se všem vzdálit. Pak už to bylo jen o tom, abychom to kontrolovali a nedělali chyby. Je to perfektní způsob, jak začít sezónu,” zhodnotil v cíli své tehdejší vystoupení britský jezdec.

Oliver Solberg dokázal několika velmi rychlými časy během soboty a neděle stáhnout skoro minutu své ztráty a v cíli Rally Mexico mu patřilo 3. místo ve WRC2. A to mu ještě ublížilo zrušení 4 zkoušek po nehodách, kvůli čemuž neměl dost prostoru pro stahování své ztráty. Jako druhý tak dojel do cíle Emil Lindholm, který těžil hlavně z konzistentního výkonu během celé rally. Fin si v cíli pochvaloval hlavně dobrý bodový zisk, ale byl si vědom toho, že měl štěstí, zatímco jeho soupeři bojovali s různými problémy. Nicméně ztráta 33 sekund na vítězného Greensmitha určitě nebyla ostudou zvláště proto, že měl nevýhodu staršího modelu. I on nakonec svým dílem přispěl k tomu, že Mexická rally 2023 byla pro vozy Škoda Fabia mimořádně úspěšná. Mladoboleslavské speciály kompletně obsadily stupně vítězů a vyhrály 18 z 19 rychlostních zkoušek v klasifikaci WRC2.

Nezapomeňte, že na absolvování Mexické eRally máte čas do 13.6. 21:00!