Ani třetí soutěž turnaje OCTAVIA RS iV Trophy nepoznala jiného vítěze než Lukáše Matěju. Oderský rodák i tentokrát zvítězil ve všech rychlostních zkouškách. Na start sluncem zalité soutěže se tentokrát postavilo 279 virtuálních speciálů ŠKODA FABIA, soutěž dokončilo 194 jezdců.

Na rychlých katalánských asfaltech tentokrát velkou roli hrála bezchybná jízda. Důležité bylo soutěž dobře rozjet, protože na jezdce čekalo 5 erzet bez servisu a chyba v některé z prvních zkoušek mohla vést k velké ztrátě. Lukáš Matěja si po malých krůčcích budoval konečný náskok téměř 53 vteřin před druhým Janem Karabinou. Tomu se povedlo zajet druhý čas ve všech zkouškách a druhé místo v cíli mu patří právem. Jan zvolil ve všech servisních intervalech měkkou směs pneumatik a tak bojoval se sníženou trakcí hlavně ve zkouškách před servisy. Na rychlost jsem se zase až tolik nesoustředil. Snažil jsem se jet především čistě a bez chyb. Jsem rád, že to vyšlo i tady. Hodně lidí řeší, v čem se ukrývá moje tajemství. A já každému odpovídám stejně – je to o přípravě a pravidelném a poctivém tréninku, komentuje své třetí vítězství v řadě Lukáš Matěja.

Na třetí pozici dokončil soutěž Vladimír Barvík – jezdec, který má bohaté zkušenosti i s reálným závoděním. Zdá se, že cit pro ovládání vozu se mu podařilo přenést i do světa e-racingu. A přestože mu asfaltové zkoušky příliš nesedí, dokázal svou Fabii dovézt na bednu s výslednou ztrátou na vítěze 1m 32s. Nutno zmínit, že po prvních dvou soutěžích, kdy se Vladimírovi příliš nedařilo, zvolil taktiku intenzivnějšího tréninku a na soutěž se náležitě připravil. I ve světě virtuálních závodů platí pořekadlo “Těžko na cvičišti, lehko na bojišti”. Těsně pod stupni vítězů a pouhé 2 vteřiny za Vladimírem protnul cílovou časomíru vizovický David Dorňák. Ten se až do šesté erzety držel na šestém místě, pak na další 3 zkoušky poskočil na páté a na konci osmého testu obsadil čtvrtou pozici, kterou už do konce závodu neopustil.

Na pátém místě dovezl svou Fabii R5 Martin Stoklas, nejvýše umístěný závodník ze Slovenska. Tomu se dařilo zejména v první části soutěže, kdy se pohyboval na čtvrtém místě – a to až do konce šesté rychlostní zkoušky. Následné drobné zaváhání ho sesadilo na závěrečnou pátou pozici. Konečná ztráta na vítěze činila 1m 38s. Je vidět, jak vyrovnaný souboj svedla špička turnaje, kde je hlavní cenou zápůjčka vozu ŠKODA OCTAVIA RS iV. Asfalt odpustí chyby, které by na šotolině končily daleko mimo trať, případně těžkou havárií. Zároveň však dovolí vyšší tempo v zatáčkách, a auta i jezdci tak jedou téměř neustále na hranici schopností. Časy jsou vyrovnané, dokud nedojde k větším chybám. O to výraznější je pak následný propad výsledkovou listinou, komentuje eRally Španělsko Martin Viďourek z pořadatelského týmu seriálu ŠKODA eRally Cup, pod který spadá i turnaj OCTAVIA RS iV Trophy.

I katalánská rally byla svědkem velkých soubojů doslova o každý metr trati a desetiny sekundy. Důkazem toho je šestá příčka Luďka Lušovského. Tomu po nevydařené první zkoušce patřilo až patnácté místo. Ale Luděk, vystupující pod přezdívkou Sběratel duší, se ukázal i jako dokonalý sběratel času a stíhací jízdou se probojoval až na sedmou příčku. Po chybě Davida Rakuščince a jeho propadu se Luděk vyhoupl na šestou pozici a soutěž tak úspěšně dokončil. Jako další se do cíle podíval Milan Wolf, který si tak polepšil oproti předchozí soutěži, kdy dojel až patnáctý. Asfalt mu lépe sedl, a tak dokázal nasadit vyšší tempo, které udržel bez větších chyb až do cíle. Osmá příčka v cíli patří Petru Kuželovi, jemuž nevyšel vstup do soutěže. Po první zkoušce se ocitl až na 19. místě a po druhém testu se propadl dokonce na 21. místo. Musel tedy pěkně zatáhnout, aby ztrátu dohnal. Na sedmé místo mu nakonec chyběly 3 tisíciny sekundy!

Všichni jezdci turnaje OCTAVIA RS iV Trophy opět předváděli pěkné výkony a již se těší na další soutěž, která se koná ve Finsku. Ikonická šotolinová rally je proslulá vysokými rychlostmi, dlouhými skoky a samozřejmě spektakulárními smyky.

Celkové výsledky eRally Spain naleznete zde. Na přůběžné pořadí pod třech odjetých soutěží se můžete podívat zde.

Onboard video Petra Kužela z powerstage, kde zajel druhý nejrychlejší čas a na celkové sedmé místo mu to i tak nestačilo o 0.003s!